Virtuelle omvisninger og faglige samtaler i felt

Av praktiske årsaker er det umulig å ta med grupper av studenter inn på relevante arbeidsplasser for tiden. Derfor har Norsk Hotellhøgskole startet med virtuelle omvisninger og fagsamtaler i felt for å gi studentene en innsikt i fremtidige karrieremuligheter.

Virtuell omvisning på Stavanger Lufthavn Sola

Målsettingen med filmen er å gi studentene en førstehåndsinnsyn hvilke profesjoner som jobber ved lufthavnen, hvor de enkelte selv forteller om sine arbeidsoppgaver og sin vanlige arbeidsdag ved lufthavnen. Den virtuelle omvisningen på Stavanger Lufthavn Sola er godt mottatt av studentene og vil om kort tid også bli publisert på denne siden. Filmen er tenkt inn i en digital undervisningskontekst, med visning først og så et digitalt møte med de ansatte på lufthavnen i etterkant for spørsmål.

Fagansvarlig Åsa Grahn fra NHS, Lufthavndirektør Anette Sigmundstad, Marie Christine Lundberg fra NHS og videofotograf Kåre Spanne fra NETTOP-UIS.

Samtale med hotelldirektør og ansatte

Fagansvarlig i strategisk hotelledelse, Annie Haver, intervjuer direktør og ansatte på Clarion Hotel i Stavanger.